O Άγιος Δημήτριος

Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280-284 μ.Χ. και πέθανε το 303 ή το 305 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί έναν από τους Μεγαλομάρτυρες της Χριστιανοσύνης. Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303, διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Σύμφωνα με την παράδοση, μέσα στη φυλακή ευλόγησε τον μαθητή του Νέστορα να νικήσει τον ειδωλολάτρη γιγαντόσωμο παλαιστή Λυαίο. Η νίκη του Νέστορα εξόργισε τον Αυτοκράτορα Μαξιμιανό που παρευρίσκετο στο στάδιο και έτσι ο μεν Νέστορας αποκεφαλίστηκε, ο δε Δημήτριος δολοφονήθηκε με λογχισμό στα πλευρά. Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι χριστιανοί παρέλαβαν το μαρτυρικό λείψανο και το έθαψαν. Πάνω στον τάφο το 412 ο έπαρχος του Ιλλυρικού Λεόντιος έκτισε ναό. Κατά τη λεηλασία της Θεσσαλονίκης από τους Νορμανδούς, το 1185, τα λείψανα του αγίου μεταφέρθηκαν στην Ιταλία από καλόγερους που ήθελαν να τα διασώσουν. Από τότε , πέρασαν περίπου 800 χρόνια και το 1978 τα λείψανα του Αγίου επέστρεψαν στη Θεσσαλονίκη από το αββαείο του Αγίου Λαυρεντίου στο Κάμπο της Ιταλίας και τοποθετήθηκαν σε μια αργυρή λάρνακα στο ναό όπου φυλάσσονται ως σήμερα.


Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ποιά είναι η γνώμη σας για τη στολή της παρέλασης ;

[forum:782]
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ποια είναι η γνώμη σας για τη βία στα σχολεία; Τι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο;

[forum:777]
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Αξιοθέατα του κόσμου

picture

Κατηγορίες: Εικόνες | 1 σχόλιο

Απόσπασμα απο βιβλίο

…..Το Δεκέμβρη του 1943, αρχή ενός ακόμα χειμώνα πείνας και παγωνιάς, άχνισε κάτι ζεστό ξαφνικά στην αυλή του σχολείου μας. ‘Ηταν ένα μεγάλο καζάνι και μέσα είχε συσσίτιο για τα παιδιά.

Γύρισα στο σπίτι περήφανη, κρατώντας με προσοχή ένα τενεκεδάκι γεμάτο σούπα πηχτή.

«Γιατί δεν την έτρωγες στο σχολείο, καρδούλα μου;» λαχτάρισε η μάνα μου. «Αν σου χυνόταν στο δρόμο;»

«Θα φάτε λίγη σούπα κι εσείς, αλλιώς δεν τρώω καθόλου», δήλωσα ορθά κοφτά.

«Το ίδιο κι εγώ», φώναξε ο Μάνος, ο αδερφός μου.

Κι έτσι γινόταν από κείνη τη μέρα σε κάθε συσσίτιο που κουβαλούσαμε οι δυο μας από το σχολείο.

Η σούπα ερχόταν τακτικά, πάντα η ίδια, άνοστη και πηχτή. ‘Ωσπου μια μέρα, μας μοίρασαν κάτι ξεχωριστό. Μπήκαμε στη γραμμή και μας έβαλαν στα τενεκεδάκια κάτι σα μέλι, αλλά σκούρο κοκκινωπό. “Γλυκόζη” το είπαν. Βουτούσαν τα παιδιά το δάχτυλο στη γλυκόζη, το έγλειφαν με απόλαυση και γελούσαν ευτυχισμένα, πειράζονταν μεταξύ τους.

Ένα μεσημέρι, γυρίζοντας ο αδερφός μου από το σχολείο, δεν ήθελε να βάλει μπουκιά στο στόμα του – ούτε από τη σούπα ούτε από τη γλυκόζη. Ταραγμένος φαινόταν, έτοιμος να βάλει τα κλάματα.
«Τι συμβαίνει παιδί μου;» ανησύχησε η μαμά.
Εκείνος δεν έβγαζε λέξη. Κι όσο δε μιλούσε, τόσο επέμενε η μάνα μου να μάθει, τόσο μεγάλωνε και η δική μας η περιέργεια.
Με τα πολλά, αποφάσισε τελικά να μιλήσει. Κι αυτό που μας είπε γράφτηκε στη μνήμη μου ανεξίτηλα.

Στην αυλή για το συσσίτιο βρισκόταν με της τάξης του τα παιδιά.

«Σκαρώνουμε κάτι;» άκουσε έναν από τους συμμαθητές του– “πειραχτήρης” ήταν το παρατσούκλι του – να ψιθυρίζει στον διπλανό, μόλις πήρε τη γλυκόζη στο τενεκεδάκι του.
Ο άλλος έγνεψε “ναι”. Τότε ο πειραχτήρης κάτι του είπε στ’ αυτί, κρυφογέλασαν οι δυο τους πονηρά κι εξαφανίστηκαν στη στιγμή.

Σε λίγο χτύπησε το κουδούνι να μπούνε στην τάξη.
Πρώτα έμπαιναν τα κορίτσια. ‘Υστερα τ’ αγόρια. Τελευταία η δασκάλα, που κόντευε να μην ξεχωρίζει από τα παιδιά, έτσι που είχε απομείνει πετσί και κόκαλο. Καταλάβαινες πως ήταν μεγάλη από τα μάτια της μόνο, που τα σκοτείνιαζαν ολόγυρα δυο μαύροι κύκλοι.

Όταν μπαίνανε όλοι στην τάξη, έκλεινε την πόρτα, μετρούσε τα παιδιά σειρά σειρά, έλεγε «εντάξει, φρόνιμα τώρα, μην ακούσω μιλιά» κι αρχίζανε αμέσως το μάθημα.
Το «εντάξει, φρόνιμα τώρα, μην ακούσω μιλιά» τη φορά εκείνη δεν το είπε.

Ούτε να τους μετρήσει την είδανε. Κοντά στην πόρτα της τάξης στεκόταν σκυφτή, σαν να ψαχούλευε κάτι.

«Μα τι κάνει η κυρία εκεί;» ρώτησε παραξενεμένος ο Μάνος που δεν καλόβλεπε, τα περισσότερα παιδιά ήταν όρθια ακόμα.
«Πασαλείψαμε το χερούλι με γλυκόζη», χασκογέλασε από δίπλα ο πειραχτήρης, «για να κολλήσουν τα χέρια της να γελάσουμε!»

Δε γελάσανε. Καθίσανε τελικά στα θρανία τους και δε μιλούσε κανείς. Βλέπανε τη δασκάλα τους τώρα όλοι βουβοί, σαστισμένοι… Είχε σκύψει κι έγλειφε με λαχτάρα μια το χερούλι της πόρτας, μια την παλάμη της… ‘Υστερα γύρισε και τους κοίταξε με παράπονο. Στα μάγουλά της έτρεχαν δάκρυα.

«Μην τη σπαταλάτε τη γλυκόζη, χρυσά μου, για τ’ όνομα του Θεού!», είπε ξέπνοα. «Σας τη δώσαμε όλη, ούτε μια σταγονίτσα δεν κρατήσαμε εμείς οι δάσκαλοι, για να τη φάτε να δυναμώσετε εσείς τα παιδιά. Μην τη σπαταλάτε, σας παρακαλώ, είναι κρίμα! Είν’ αμαρτία!»

Την πήραν πάλι τα δάκρυα. Κι έκλαιγε, έκλαιγε…
Μαζευτήκαν όλοι τριγύρω της. Μονάχα ο πειραχτήρης έμεινε στο θρανίο του με το κεφάλι κατεβασμένο. Οι άλλοι σπρώχνονταν ποιος πρώτα να την αγκαλιάσει, ποιος να της πρωτοπεί «από το δικό μου, από το δικό μου, κυρία, να πάρετε λίγο!»
Ούτ’ ένα τενεκεδάκι δεν άγγιξε η δασκάλα. Μόνο έκλαιγε, έκλαιγε…

Απόσπασμα από το βιβλίο: Ο καιρός της Σοκολάτας,

Συγγραφέας: Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου Λότη

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Οι τρείς ιεράρχες

Στις 30 Ιανουαρίου γιορτάζουμε τους προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας γενικότερα: Τους Τρεις Ιεράρχες.

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Γρηγόριος ο Θεολόγος έδειξαν προσήλωση στη χριστιανική θρησκεία κι η ζωή τους ήταν γεμάτη από τους αγώνες τους γι’ αυτή. Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά.

Το 1100 μ.Χ. ο Αλέξιος Κομνηνός καθιέρωσε την κοινή εορτή των Τριών Ιεραρχών αφενός μεν για να τιμηθούν οι τρεις μεγάλοι άγιοι, αφετέρου για να σταματήσουν οι διαμάχες και οι φιλονικίες μεταξύ των πιστών σχετικά με το ποιος από τους τρεις αγίους είναι ο σπουδαιότερος και ο μεγαλύτερος.

Έξι αιώνες αργότερα, το 1826 μ.Χ. ο Δημήτριος Γκίλφορντ, ιδρυτής της Ιονίου Ακαδημίας και ο Κωνσταντίνος Τυπάλδος καθιέρωσαν την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αφιερωμένη στην Ελληνική και Επτανησιακή Παιδεία. 16 χρόνια αργότερα, το 1842 μ.Χ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών καθιέρωσε για όλη την ελεύθερη Ελλάδα την εορτή των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αφιερωμένη στην Παιδεία και στα Γράμματα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παιδί και Διαδίκτυο

Σήμερα, πάρα πολλά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ευρώπης και των ΗΠΑ προτρέπουν τους εκπαιδευόμενους όχι μόνο να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό ως κύριο μέσο μελέτης αλλά και να παραδίδουν τις εργασίες τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με ψηφιακά μέσα αποθήκευσης (οπτικούς δίσκους (CD/DVD ROM), ηλεκτρονικές μικρομνήμες (USB stick) κτλ. Με ανάλογα ηλεκτρονικά μέσα διανέμονται και οι σημειώσεις των καθηγητών οι οποίες με αυτό τον τρόπο έχουν τη δυνατότητα να βελτιώνονται και να επικαιροποιούνται. Δημιουργούνται επίσης νέες εκπαιδευτικές εφαρμογές και προγράμματα, τα οποία συμπληρώνουν τον κλασσικό τρόπο διδασκαλίας.

Η μελλοντική τάση στην εκπαίδευση είναι ο κάθε μαθητής να διαθέτει το δικό του υπολογιστή και το κάθε σχολείο τη δική του ασύρματη ευρυζωνική σύνδεση, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε οποιοδήποτε χώρο του σχολείου. Και κατά τη διάρκεια της σχολικής ώρας, μαθητές και διδάσκοντες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά βιβλία, εκπαιδευτικό λογισμικό και να κάνουν άμεσες αναζητήσεις στο Διαδίκτυο.

Για να πάρουμε μια ιδέα για την εξέλιξη των προσφερόμενων υπηρεσιών, ας θυμηθούμε την εποχή από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 ως τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Εκείνο τον καιρό, οι πληροφορίες που κυκλοφορούσαν στο Διαδίκτυο ήταν αποκλειστικά σε μορφή κειμένου και για την πρόσβαση σε αυτές απαιτητό η γνώση πολύπλοκων εντολών.

Από τις αρχές του ’90 όμως, ο Παγκόσμιος Ιστός ή World Wide Web έγινε η πιο δημοφιλής υπηρεσία του Διαδικτύου αφού μας επιτρέπει να βλέπουμε όλες τις πληροφορίες σε ένα γραφικό και εύκολο στη χρήση του περιβάλλον. Μέσω της τεχνολογίας του Παγκόσμιου Ιστού έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε τις πληροφορίες όχι μόνο με τη μορφή κειμένου (όπως γινόταν πριν το ’90) αλλά συνοδευμένες από εικόνες, ήχο και βίντεο.

Με τη χρήση ειδικών προγραμμάτων περιήγησης στον Παγκόσμιο Ιστό τα οποία ονομάζονται φυλλομετρητές  (browsers), οι μορφές των πληροφοριών που αναφέραμε, συνενώνονται και παρουσιάζονται με τη μορφή ειδικών εγγράφων. Τα έγγραφα αυτά ονομάζονται ιστοσελίδες (web pages). Οι πιο διαδεδομένοι φυλλομετρητές είναι o Mozilla Firefox, ο Internet Explorer καθώς και άλλοι όπως η Opera και το Safari.

Τα παιδιά μπορούν να βρουν στο Διαδίκτυο μια πληθώρα από πληροφορίες προερχόμενες από διάφορες πηγές μάθησης όπως διαδικτυακές εγκυκλοπαίδειες, βιβλιοθήκες καθώς και από ισοτόπους εκπαιδευτικών οργανισμών, πανεπιστημίων και σχολείων. Επίσης μπορούν να επικοινωνούν με φίλους τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να ακούν τη μουσική που τους αρέσει, να κατεβάζουν βίντεο με ταινίες ή να παίζουν ηλεκτρονικά παιγνίδια.

Τα κυριότερα σημεία από όπου σήμερα οι νέοι συνδέονται στο Διαδίκτυο είναι το σπίτι, το σχολείο, τα web cafe αλλά σε αρκετά μεγάλο βαθμό και τα κινητά τηλέφωνα.

Οι νέοι αξιοποιούν το Internet για επικοινωνία και πληροφόρηση, όπως άλλωστε και οι χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας, αφιερώνουν όμως περισσότερο χρόνο στην ψυχαγωγία, έχοντας βρει στο Διαδίκτυο μια ανεξάντλητη πηγή εύρεσης μουσικών κομματιών, κινηματογραφικών ταινιών αλλά και παιχνιδιών!

Σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες ηλικίες, δε φαίνεται να τους ενδιαφέρει τόσο η κλασσική ειδησεογραφική πληροφόρηση αλλά ενημερώνονται πάρα πολύ για θέματα σπουδών και ιδιαίτερα για θέματα που σχετίζονται με την επαγγελματική απασχόληση και την εύρεση εργασίας.

Κατηγορίες: Ενημέρωση | Γράψτε σχόλιο

Χιουμοριστικά Ανέκδοτα

Ο δάσκαλος: Κωστάκη, κλείνε μου το ρήμα τρέχω.
Και ο Κωστάκης: τρέχω, έτρεχα, σκόνταψα, έπεσα. Χτύπησα, έκλαψα, σηκώθηκα και έφυγα.

Μια φορά η δασκάλα του Τοτού του είπε να γράψει 3 προτάσεις. Όταν πήγε σπίτι του ρωτάει τη μαμά του που έκανε δουλειές:

– Μαμά πες μου μια πρόταση.

– Ασε με τώρα δεν μπορώ. Ο Τοτός τη γράφει. Μετά πηγαίνει στον αδερφό του που έπαιζε ηλεκτρονικό:
– Αδερφέ μου πες μου μια πρόταση.
– Είμαι ο Μπάτμαν, ο Μπάτμαν, ο Μπάτμαν.
Πάει και τη γράφει. Μετά πηγαίνει στον πατέρα του που μιλούσε στο τηλέφωνο:
– Μπαμπά, πες μου μια πρόταση.
– Ποιον εκείνο το χοντρό με τη φαλάκρα;
Πάει και τη γράφει. Την άλλη μέρα στο σχολείο ρωτάει η δασκάλα τον Τοτό:
– Τοτό έγραψες τις προτάσεις;
– Ναι, κυρία.
– Για πες μου τις.
– Ασε με τώρα δεν μπορώ.
– Τοτό ποιον παριστάνεις;
– Είμαι ο Μπάτμαν, ο Μπάτμαν, ο Μπάτμαν.
– Τοτό θα σε πάω στο διευθυντή.

-Ποιον εκείνο το χοντρό με τη φαλάκρα

Κατηγορίες: Ανέκδοτα | 1 σχόλιο

Ηφαίστεια

Κατηγορίες: Ενημέρωση | Γράψτε σχόλιο

Μπόμπ Σφουγγαράκης

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο